Persbericht samenwerking jeugd IVS en Urmondia

Al enige jaren wordt er naar volle tevredenheid samengewerkt tussen de jeugdafdelingen van IVS en Urmondia. Door de krimp is het aantal voetballende jongeren in beide kerkdorpen sterk gedaald en samengestelde teams met jeugdleden uit beide verenigingen hebben het mogelijk gemaakt om kinderen uit alle leeftijdscategorieën in competitieverband te laten voetballen (van JO7 t/m JO19).

Om deze samenwerking nog verder te optimaliseren hebben de beide besturen van IVS en Urmondia, in nauwe samenwerking met het kader van de jeugdafdelingen, besloten om komend seizoen over te gaan tot het KNVB SJO3 model.

Hiermee komt er met ingang van het seizoen ‘17/’18 een nieuwe club voor de jeugdteams onder de naam SJO UBC (Urmond Berg Combinatie). De teams krijgen eigen tenues, met een eigen kleur, waarin het groen en blauw wel terug zijn te vinden. Verder zullen de wedstrijden, net als nu, op beide accomodaties worden gespeeld.

De spelers blijven lid van IVS of Urmondia maar worden ondergebracht in de nieuwe club SJO UBC. De begroting van de nieuwe vereniging is onder goedkeuring van de hoofdbesturen van IVS en Urmondia en het voorlopig bestuur van de SJO zal bestaan uit de heren Dols, Klinkenberg, Van Binsbergen en Govers.

Op zeer korte termijn zal er een informatieavond worden georganiseerd voor spelers, ouders en alle kaderleden waarbij ook verdere details betreffende het nieuwe tenue aan bod zullen komen.

Gezamenlijke besturen IVS en Urmondia

Een reactie plaatsen